Wki

Hoe maak je een eenvoudig huis te tekenen

Heb je je ooit afgevraagd hoe een driedimensionale (maar eenvoudige) huis te tekenen? Zodra u de basisvorm naar beneden, kunt u creatief met ramen, deuren, daken, en andere functies. Hier is een handleiding over hoe te beginnen.

Stappen

Hoe maak je een eenvoudig huis te tekenen. Teken twee overlappende driehoeken aan weerszijden van de kubus.
Hoe maak je een eenvoudig huis te tekenen. Teken twee overlappende driehoeken aan weerszijden van de kubus.
  1. 1
    Teken een kubus. Zijn lijnen zal dienen als de muren van het huis. Deze moeten ongeveer eens zijn, maar maak je geen zorgen als ze niet helemaal perfect.
  2. 2
    Teken twee overlappende driehoeken aan weerszijden van de kubus. Ze niet groter dan de muren te maken, hoewel, of uw eindproduct zal enigszins realistisch uitzien.
  3. 3
    Sluit de zijkanten van elke driehoek om uw dak te vormen. Als u niet een huis begint te ontstaan ​​in uw tekening te zien, zie de afbeelding hier en maken het kijken meer als dat.
  4. 4
    Voeg een grote rechthoek voor de deur, en een paar vierkanten of rechthoeken voor windows. Vergeet niet, we gaan tekenen in perspectief - dus voor de deur en raam (s), toe te voegen in kleinere vierkanten en rechthoeken in de oorspronkelijke vormen voor een beter detail.
  5. 5
    Schetsen het beeld en wissen overlappende lijnen. Er mag niet te veel, maar wat blijft gemakkelijk om zich te ontdoen van zou moeten zijn.
  6. 6
    Kleur deze in en je bent klaar! Uw huis kan volgen wat kleurenschema dat u wilt, als u behoefte heeft aan inspiratie, stap naar buiten voor een paar minuten en kijk naar huizen in uw buurt.

Alternatieve methode

  1. 1
    Teken een vierkant. Probeer de lijnen zo recht mogelijk te houden. U kunt een liniaal gebruiken als u wilt.
  2. 2
    Teken nog een vierkant. Het moet congruent zijn en achter de eerste vierkante je tekende. Je hebt nu twee pleinen die elkaar overlappen. Hoe verder ze uit elkaar, zal het langer uw huis zijn. (Voor een relatief vierkante huis, de afstand tussen de vierkantjes moet ongeveer een kwart van de lengte van beide vierkante's.)
  3. 3
    Sluit de hoeken. Teken lijnen verbinden de hoeken van elk vierkant. Zorg ervoor dat u elke verbinding naar de dichtstbijzijnde hoek, en dat je vervolgens verbinding die aan het andere vierkant. Dit zal uw vierkanten te maken in een driedimensionale kubus.
  4. 4
    Zet een stip boven de kubus, in de "voorkant" van het huis. Hierdoor wordt de punt van het dak vast. Het moet hoog in vergelijking met base van het huis, maar niet meer dan de helft van zijn hoogte.
  5. 5
    Sluit de bovenste hoeken naar de stip. Ze moeten allemaal naar de stip door een gladde, rechte lijn worden bevestigd. Dit zal het dak.
  6. 6
    Wis de stip en elke binnenste lijn. Al uw innerlijke lijnen moet worden gegaan met uitzondering van de lijn die het dak van de basis van het huis onderscheidt. (U kunt nog steeds wissen als je wilt, maar het zal moeilijker worden om te vertellen waar het huis stopt en het dak begint.)
  7. 7
    Teken een deur / ramen. De ramen moeten klein en vierkant zijn, en niet te dicht bij de randen van de muren '. De deur is een rechthoek met een cirkel voor een deurknop. Als u wilt kunt u een raam aan de zijkant van het huis te trekken, maar het moet een parallellogram, niet een vierkant te zijn.
  8. 8
    Kleur het in. Maak details en zorg ervoor dat je de juiste schaduw. Het werkt het beste als u kiest voor een felle kleur voor de basis van het huis, en een even heldere kleur voor het dak. Neem dan donkere versies van deze kleuren, en de kleur in de andere kant met hen, dit zal je tekening effectief schaduw.

Tips

  • Als u uw huis er zo nauwkeurig mogelijk te maken, maak uw dak vlakker door het toevoegen van een andere lijn, zodat het niet tot een punt te komen. Voeg ruiten kriskras uw ramen en misschien een venster in de deur, en een uitbreiding van de "lagere" dakrand een overhang lijken.
  • Teken lichtjes met potlood, zodat u makkelijk op fouten wrijven.
  • Gebruik een gummetje als je een fout maakt.